86%من القراء يؤيدون تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية

الثلاثاء، 20 يونيو 2017 07:10 ص
86%من القراء يؤيدون تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية الاستطلاع

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
فى استطلاع للرأى طرحه "اليوم السابع" على قرائه الأعزاء تحت عنوان هل تؤيد تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية، أيد غالبية القراء تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية.
 
وأيد 86% من القراء تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية، بينما رفض 13% من القراء تغليظ عقوبة المتعدين على الأراضى الزراعية، فى الوقت الذى أعرب فيه 1% من القراء عن عدم معرفتهم بموضوع الاستطلاع.









مشاركة

التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

ibrahim

قرارت بسيطة لحماية الاراضي الزراعية

الي حكومتنا المحترمة الرجاء اصدار قرارات مصيرية وهي علي سبيل المثال لا الحصر عدم توصيل اي خدمات لاي عقار او بناء في ارض زراعية بني بدون تصريح كالكهرباء والماء والكجاري وكذلك عدم تسجيل اي عقود بيع او شراء له وهذا ابسط الحلول فمصر تحسد علي ارضها الزراعية والتي انتج منها افضل انواع القطن في العالم .

عدد الردود 0

بواسطة:

لواء م

والحل إطلاق يد الشرطة لسحب المخالف فورا للمعتقل وهدم البناء وفصل موظفي القري

الفلاح خبيث والحكومة لديها موظفين بالقري مرتشين أقارب للفلاحين والحل إطلاق يد الشرطة فقط لسحب المخالف فورا للمعتقل وهدم البناء وفصل موظفي القري اللي عددهم زي النمل وشغلهم الفساد.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

الفلاح هو إس البلاء

المفروض الفلاح اللي يبور الارض تنسحب منه الارض دلوقتي ملايين بنوا على الاراضي الزراعية اللي بنا خلاص حرام تهدو البيوت على دماغهم ومعظمهم غلابة امسكوا الفلاح اللي بقا مليونير من تبوير الاراضي

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

اللي مخلي الواحد هايتجنن

ان التعليقات البسيطة من الناس على الموضوع جابت حلول وقتي - وده ان دل فانما يدل على ان المسئولين لا يعيرون اي اهتمام ولا يبحثون عن حلول - يبقى الوضع على ماهو عليه - ودائما اقول اللي ربنا لم ينعم عليه بالعقل والتفكير اقل ما فيها يشوف الدول الثانية عملت ايه لحل اي مشكلة ونقلدها - يعني مثلا دولة نجحت في القضاء على الفساد نشوف عملوا ايه ونطبقوا بالحرف الواحد بدون اي تفكير - ده لو كان اصلا ان فيه حد مش على راسه بطحه

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة