ننشر أول صورة للمتهم بذبح أسرة كاملة بكفر الدوار بالبحيرة فى عيد الأضحى

الأحد، 03 سبتمبر 2017 12:44 م
ننشر أول صورة للمتهم بذبح أسرة كاملة بكفر الدوار بالبحيرة فى عيد الأضحى صورة المتهم
البحيرة - جمال أبو الفضل - ناصر جودة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

ينفرد "اليوم السابع"، بنشر أول صورة للمتهم بذبح 4 أفراد من أسرة واحدة بعزبة الحاوي التابعة لمركز كفر الدوار بمحافظة البحيرة، بأول أيام العيد الأضحى المبارك .

وتمكنت الأجهزة الأمنية بالبحيرة، برئاسة اللواء علاء الدين عبد الفتاح مدير أمن البحيرة ، في الساعات الأولى من صباح اليوم الأحد، من كشف غموض العثور على أسرة كاملة مكونة من 4 أفراد مذبوحين داخل مسكنهم بعزبة الحاوى التابعة لمركز شرطة كفر الدوار .

وتوصلت تحريات المباحث أن وراء ارتكاب الجريمة المتهم " الصافى.م.ع " جزار ومقيم عزبة عزيز بحرى، برسم خطته بذبح الضحايا بعد صلاة الفجر لأول أيام العيد الأضحى المبارك، وتم القبض عليه وبمواجهته اعترف بارتكارب الجريمة .

تلقى اللواء علاء الدين عبد الفتاح مدير أمن البحيرة، إخطارا من مركز كفر الدوار، يفيد بالعثور على 4 أفراد من أسرة واحدة مذبوحين داخل منزلهم بعزبة الحاوي.

وعلى الفور انتقل العميد حازم عزت، رئيس فرع البحث الجنائى، والرائد محمود هندى، رئيس مباحث كفر الدوار ومعاون إلى محل الواقعة، وبالفحص تبين العثور على " السيد.ع.ا " 60 سنة وزوجته " عزيزة.م.ر" 50 سنة ونجليهما " مصطفي" 20 سنة،" أحمد" 11 سنة مذبوحين داخل منزلهم بعزبة الحاوي التابعة لمركز كفر الدوار وحرر المحضر اللازم بالواقعة.

uu
 

 










مشاركة

التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل

حسبي الله ونعم الوكيل

ايه السبب والدافع

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل

السبب ايه

ايه هو السبب للجريمه

عدد الردود 0

بواسطة:

مهندس/ مجدي المصري - القاهرة ...

إن كان هو الفاعل فليتم قطع رقبتة فوراً وأمام منزل المجني عليهم ..

لو عندنا قضاء عادل فعلاً لتم محاطكمتة في ×لال أسبوع من الضبط وأمام منزل المجني عليهم يتم فطع رأسه بالسيف ..والله العظيم القضاء هو سبب المصائب التي تحدث في بلدنا وكله بسبب الأحكام المسخرة التي تصدر من قضاة لا ضمير لهم .لو أردنا تطبيق العدل في بلدنا لأقمنا الحد على كل من خالف القانون مهما كان موقعه وأن يتم مضاعفة الحكم على القائمين عليه لو خالفوا خاصة أفراد الشرطة والقضاء ..لن ينصلح الحال إلا إذا كانت الأحكام سريعة ورادعة أما أن نترك المحامين الفاسدين يتلاعبون بالقانون لطمس معالم القضية وتبرئة المجرمين وضياع حقوق المجني عليهم وأهاليهم فعلى الدنيا السلام ..القضاة يعلمون ثغرات القانون وللأسف لا يُعالجونها بل يتفاعلون مع محامين الجناة وهم مقتنعون بالثغرات والهفوات ومن جرائم المجني عليهم وتجدهم يحكمون لصالح الجناة ونسوا أن الله يراقبهم ونسوا أن من كل ثلاث قضاة أثنين في النار ..وللأسف عندنا كل القضاة في جهنم إلا من رحم ربه وراعاه ..يا محامي الشعب أنت مسئول أمام الله عن حقوق المجني عليهم ..لا تصمت على أحكام القضاة المخزية ..هل يُرضيك أن يخطف مجرم طفلة عمرها 5 سنوات ويغتصبها والقاضي يحكم على الجاني ب 3 سنوات حبس سيقضي نصفهم ويخرج ليرتكب المزيد من الجرائم ؟؟ يا ولاة الأمر أتقوا الله وراعوا الشعب الذي تم تعينكم في مناصبكم لتعراعوا مصالح الشعب وأمنه ..حسبنا الله ونعم الوكيل في كل من لا يراعي الله في عمله ..أنشر لو سمحت يا سابع ..

عدد الردود 0

بواسطة:

ســعيد متولـى

ده ما ينفعـش معاه القضـاء العادى

مهما كان السـبب إللى قتل من أجله ، ده يتعلق زى الدبيحة و يتقطع جرام جرام و لما روحه توصل جهنم يبطلوا تقطيع عشان مايبقاش تمثيل بالجثة

عدد الردود 0

بواسطة:

م

اعطني عقلك ازاي يعني شخص واحد يقتل اسره في نفس الوقت

اكيد هناك من ساعده في قتلهم والتحريات سوف تثبث هذا لانه مش ممكن يسيطر علي الاسره كلها في نفس الوقت ويقتلهم ولا يسمع احد اي صوت من الجيران

عدد الردود 0

بواسطة:

م

ردا علي تعليق 1 و 2 السبب الفلوس التي قبضتها العائله من بيع البقر الذي تم تربيته

مبلغ ستون الف جنيه من تربيه الحيوانات تم قبضها من الجزار فطمع الجزار ان يسطو علي النقود ولكنه اؤكد انه ليس لوحده بل هناك من زملائه من قاموا بمعاونته لانه لايمكن ان يسيطر علي اسره بالكامل في نفس الوقت

عدد الردود 0

بواسطة:

Elshaweesh

حسبي الله ونعم الوكيل في هذا القاتل

ستعدم وتلقي ربك ماذا ستقول بأي ذنب تذهق ارواح ذلكم الابرياء

عدد الردود 0

بواسطة:

د.ماهر

مستحيل

مستحيل.بالعقل.ان.يكون.لواحده.يجب.ضبط.كل.من.عاونه.وتقديمهم.لمحاكمة.عادلة.وسريعة.ويجب.على.القضاة.سدثغراث.القانون.وهم.يعرفونهاجيدامنعالتلاعب.بعض.المحامين.بهاوقلب.الحق.باطل.والباطل.حق.

عدد الردود 0

بواسطة:

عماد

الناس جرالها ايه

يجب معاقبة الجاني بتقطيع جسده بداية من القدم للأعلى حتى مفارقته للحياه وبحضور اهل المجني عليهم واهالي المنطقه اجمع حتى يكون عبره للجميع ياريت تنشر لو سمحت

عدد الردود 0

بواسطة:

بنت مصرية

المواشى وتمنها !!

أهل البلد قالوا ان الأسرة دى كانت باعت مواشى للجزار ده قبل العيد بمبلغ معين وقبضوا منه المبلغ فعلا , فالراجل فكر انه يروح يسرق منهم الفلوس ويبقى أخد المواشى وتمنها !! وطبعا بالعقل كده اكيد كان فيه على الأقل واحد معاه , بافتراض انه هو وشريكه دخلوا الأول غرفة الزوج والزوجة وواحد قتل الزوج وواحد قتل الزوجة ولما دوروا على الفلوس ملقوهاش راحوا غرفة الولدين وكل واحد منهم قتل ولد من الأتنين , ده تخيلى للى حصل والله أعلم انما مستحيل يكون لوحده قتل الأربعة لأن وهو بيقتل واحد هيكون التانى فضحه ولم عليه الناس , فوارد يكونوا اصطادوهم اتنين اتنين بافتراض ان كل اتنين نايمين فى غرفة فلما يتكمموا اتنين ويندبحوا فى نفس الوقت , الأتنين اللى فى الغرفة التانية ممكن ميحسوش بيهم لو كانوا نايمين خصوصا لو نومهم تقيل شوية , بس السؤال هنا ايه مبرر الجزار ده انه يشيل لوحده تهمة هيتعدم فيها وميعترفش على شريكه ؟؟ اكيد محامى نصاب فهمه انه ممكن يجيبله فيها سجن مش اعدام !!

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة