الداخلية: مصرع مواطن وإصابة أخر فى انفجار عبوة ناسفة بشارع جسر السويس

الجمعة، 28 أكتوبر 2016 03:22 م
الداخلية: مصرع مواطن وإصابة أخر فى انفجار عبوة ناسفة بشارع جسر السويس الداخلية
كتب محمود عبد الراضى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

صرح مسئول مركز الإعلام الأمنى بوزارة الداخلية بإنفجار عبوة ناسفة بدائية الصنع  اليوم الجمعة  كانت متواجدة على جانب الطريق بشارع جسر السويس بمنطقة عين شمس أثناء مرور أحد الأقوال الأمنية.

 

وأوضحت الداخلية، فى بيان لها، أن الحادث لم يسفر عن حدوث ثمة خسائر بالقوات، بينما أسفر عن إصابة إثنين من المواطنين تصادف مرورهما ،و تم نقلهما إلى المستشفى لتلقى العلاج حيث توفى أحدهما متأثراً بإصابته، وتكثف الأجهزة الأمنية جهودها لضبط مرتكبى الواقعة.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

الجندى

دور على الشريحة

هذا التفجير كان مقصود بة عربة الشرطة ، وقد تم التفجير اثناء مرورها باستخدام المحمول عن بعد ،،،، وأحنا غلبنا من مطالبة شركات المحمول پالغاء الشرائح المجهولة بيانات أصحابها ويتم بيعها عينى عينك على الرصيف . وطبعا الارهابى بعد تفجير العبوة يتخلص من الشريحة ويستعمل غيرها بنفس الطريقه .

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد رجب

الانفجارات

الي نمره واحد انت بعد العمر ده وبعد الخبره ديه بتقول الكلام ده ياعم فوق بقي وافهم أن اللي عمل كده الطرف الثالث وياريت تكون عرفت مين الطرف الثالث مش محتاجه مفهوميه الطرف الثالث بدء يشتغل قبل 11.11 بقالنا زمن لم نسمع عن هذه التفجيرات اشمعنا دلوقتي.

عدد الردود 0

بواسطة:

على

تعليق 2

تعليق 2 الطرف الثالث ده الإخوان الخونه اللى يبدوا إنك منهم أو طابور خامس بطلوا كدب بقه وبعدين 11 11 إيه اللى بتكلم عليها لما نشوف كده هتكونوا رجاله وتنزلوا لما نشوف إن غدا لناظره قريب.

عدد الردود 0

بواسطة:

عاشق مصر

نصيحه للأمن يجب التركيز جيدا علي العمل المخابراتي والسري والمعلوماتي لان العدو مستخبي وليس ظاهر

التعامل الصحيح مع الارهاب اساسه الاهتمام بقوه علي العمل السري والمخابراتي وليس العمل الشرطي لان الارهابي في الاساس ليس موجودا وليس ظاهرا بل هو متخفي طول الوقت لذلك التعامل معه يجب ان يكون في الخفاء لان الارهابي نفسه طول الوقت في الخفاء لذلك العمل المخابراتي السري هو فقط الذي يصلح للتعامل مع الارهاب

عدد الردود 0

بواسطة:

abdarhman

الاخوان الخوارج كلاب اهل النار واعوانهم ومؤيديهم والمرتزقة والطابور الخامس ( ملعونين اينما ثقفوا --

شعب مصر الوفي العظيم لبس الاخوان وكل الطابور الخامس الطرح والعبايات في 6 - 30 وان شاء الله في 11 - 11 هايلبسهم ليكون الامر رسميا.

عدد الردود 0

بواسطة:

اكرم

لا للارهاب

الطبطه على الارهاب وتسمينهم فى السجون واوهام الارهابيين بانهم سيخرجون من السجن.. هو المشكلة

عدد الردود 0

بواسطة:

الجندى

الى تعليق رقم 3

أشكرك واحييك على تعليقك عوضا عن ردى على رقم 2 رغم اننى لم اتطرق للفاعل ولكن لوسيلة التفجير

عدد الردود 0

بواسطة:

عاشق مصر

مش معقول بعد 5 سنين كذب متواصل من الخرفان ورغي واشاعات وكلام بعد كل ده مانكونش فهمنا طبيعه الخرفان

عندنا في الصعيد بيقولوا ال بيقول حاعمل كذا واسوي كذا بيبقا بق بس يعني كلام بس ومافيش فعل ..بيقولوا يوم 11/11 و25 يناير ومحمد محمود ومجلس الوزرا وماسبيروا وفرقعه هنا وحريقه هناك .عايزين يخلوا كل ايامنا ترقب وخوف وعشان العالم الخارجي يقول مصر مش مستقره والسياحه تخاف والاستثمار وانهيار اقتصادي ده هدفهم من 11_11 وغيره وهما عارفين انه ولا بني ادم حايتظاهر في اليوم ده الا الكام بلطجي ال واخدله 100 جنيه يتجمعوا ويتصوروا في اي حته فاضيه ويبعتوا الصور للجزيره والجزيره تعمل مونتاج عشان تحط الناس دي في شارع المطريه وكفر شكر ويقولوا الملايين عملوا ثوره وسلملي علي اردوغان الاخواني لانه واحد من ال حايدفعوا دولارات هو وتميم وكلهم عالم .....في مزبله التاريخ

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة