إصابة 6 من أسرة واحدة إثر تناولهم طعاما فاسدا بالفيوم

الجمعة، 20 يناير 2017 11:17 م
إصابة 6 من أسرة واحدة إثر تناولهم طعاما فاسدا بالفيوم سيارة إسعاف - أرشيفية
الفيوم - رباب الجالى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أصيب 6 مواطنين من أسرة واحدة بمركز اطسا بمحافظة الفيوم بحالة تسمم غذائى إثر تناولهم وجبة طعام فاسدة بمنزلهم وتم تحرير محضر بالواقعة وأخطرت النيابة التى تولت التحقيق.

كان اللواء قاسم حسين مساعد وزير الداخلية ومدير أمن الفيوم قد تلقى إخطارا من مستشفى اطسا المركزى بوصول كل من صباح أ ع 39 سنة وكريمة ج ط 11 سنة وهشام ج ط 16 سنة ومها ج ط 21 سنة وعلى م ع 4 سنوات وهنا م ع سنتان وتبين أن جميعهم من أسرة واحدة يقيمون بقرية نوارة بمركز اطسا وأصيبوا بحالة تسمم غذائى إثر تناولهم وجبة طعام معدة منذ أول أمس وتم عمل الإسعافات اللازمة لهم وتحرر محضر بالواقعة وأخطرت النيابة التى تولت التحقيق.










مشاركة

التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

بنت مصرية

وجع البطن ولا كب الطبيخ !!

طبعا مع الأرتفاع المهولى للأسعار كتير من الأسر البسيطة بتطبق المثل الشعبى وجع البطن ولا كب الطبيخ !! يا جماعة الحل ببساطة بدال ما تعملوا وجبة كبيرة متخلصش فى يوم واحد اطبخوا كميات قليلة لأستهلاك نفس اليوم , واذا كان ولا بد من اكل طعام بايت فلابد من تسخينه كويس جدااا , يعنى يتسخن لما لا يقل عن ربع ساعة بعد وصوله للغليان , مع تقليبه المستمر وهو بيغلى , لضمان تكسير اى سموم بكتيرية او فطرية تكونت فى الطعام , بالنسبة للأرز والمكرونة وخلافه اللى مينفعش يتسخنوا بالطريقة دى فدول اصلا مبيستغرقوش وقت للسوا ولا بيستهلكوا غاز , فيتعملوا طازه يوم بيومه , لأن الموضوع ممكن ميقفش عند وجع البطن دا ممكن يوصل للوفاة لا قدر الله !!

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة