شاب يشكو للرئيس: الناس تعبانة من الغلاء.. والسيسي يبتسم

الجمعة، 27 يناير 2017 07:19 م
شاب يشكو للرئيس: الناس تعبانة من الغلاء.. والسيسي يبتسم الرئيس يبتسم فى المؤتمر الوطنى للشباب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

اشتكى شاب من المشاركين فى المؤتمر الوطنى للشباب المقام الآن بمدينة أسوان بصعيد مصر، من الغلاء الذى تشهده معظم السلع خلال الفترة الأخيرة.

ووجه الشاب حديثه للرئيس عبد الفتاح السيسي قائلا :" الناس تعبت من الغلاء يا ريس"، فيما واجه السيسي شكوى الشاب فى نهاية مداخلته بابتسامة.

وتابع الشاب حديثه قائلاً:"بنشكر حضرتك على اللقاءات المتعددة التى تعقدها بشكل مستمر وترسل خلالها رسائل طمأنة للشعب"










مشاركة

التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

عباس

انا كمان تعبان من الغلاء

المفروض تعملوا حاجة

عدد الردود 0

بواسطة:

هانى الاسمر

السيسي يبتسم

هانت ان شاء الله خير هتفرج بس عاوزة شوية صبر

عدد الردود 0

بواسطة:

ابراهيم

سؤال غبى ومتكرر!!!

هو الشاب ده كان فاكر ان السيسي عايش في المريخ ؟؟؟!!! السيسي عارف الوضع المر الذي تمر به مصر وان غلاء الأسعار لم يأتي من فراغ وان المرحلة الاي تمر بها مصر مرت بها حتى دول اكتر تقدما وزراعة من مصر متل الأرجنتين التي خرجت بعد الازمة اكتر قوة وتقدما وهي الان من اكتر دول تصنيعا وتصديرا، هو انتو حيقولوا ان السيسي مسؤول عن ازمة اليونان كذلك وهي اكتر كارتية بعد ان افلست الدولة البونانية وعليها ديون بالملايير ،لازم الصبر ولازم تنظيم النسل وفضح الفاسدين من التجار والمسؤولين،كان الله في عون الناس لكن ما باليد حيلة !!!.

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري مكافح

الغلاء

ان شاء الله هتفرج

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن مصرى

حلم بسيط

مواطن بسيط وجنسيتى مصرى بحب بلدى بجد دى وسام على صدرى عايش على ترابها وكل اهلها أهلى نيلها بيجرى فى عروقى وجوا دمى بحلم أعيش انسان جواكى يا بلادى وليا اسرة وبيت وشغلانة تأكلنى لكن يابلدى حالك دلوقتى مغلبنى غلو فى الأسعار وبطالة بتتعبنى خليتنى اعيد تفكيرى وأجل انا حلمى دخلى على قدى يدوبك معيشنى وبفكر فى الديون وايدى على خدى قاسي عليا أوى يا غالى ياوطنى دا انا حلمى بسيط اوى وعلى قدى لا قولت عايز قصر ولا كنز متخبى انا نفسى اعيش انسان ومتهنى #

عدد الردود 0

بواسطة:

عزه نفس

انشاء الله القاده احلى

مصر ام الدنيا ،لازم الصبر ولازم تنظيم النسل وفضح الفاسدين من التجار والمسؤولين،كان الله في عون الناس لكن ما باليد حيلة !!!.

عدد الردود 0

بواسطة:

ربيع حسين

لنكن وطنيون كما هو وطنى يحب مصر أكثر من أى شىء .

يا مصريين لابد أن نفهم أن ما يحدث اليوم هو عملية جراحية كبرى للإقتصاد المصرى وكانت لابد أن تحدث منذ زمن بعيد وكان العلاج بالمسكنات (القروض والمنح والمساعدات) ..ألخ ..الرئيس السيسى يواجه الإرهاب ويبنى مصر وفى رأى المتواضع أنه الرئيس الوطنى المخلص الذى أحب بلده وشعبه أكثر من أى شىء ... لنصبر وسيكون نصرا عظيما بإذن الله .

عدد الردود 0

بواسطة:

Osama

نتمني أن يتحسن الحال

اي قرار اقتصادي لابد من عمل دراسة الآثار المترتبة عليه هناك آثار اقتصاديه واجتماعية. .. أعتقد بل أجزم أن الآثار الاجتماعيه لاتاخذ في الحسبان نهائيا. .....

عدد الردود 0

بواسطة:

wanas

الي التعليق رقم 3

ولازم تنظيم النسل !!!!!! هو احنا عارفين نتجوز اساسا عشان يبقي ف تنظيم للنسل !!!

عدد الردود 0

بواسطة:

tooktok

,تتجوز ليه استنى لما الوضع يتحسن

ياسيدى انتظر شوية هو لازم زواج الان ..اصبر قليلا حتى تتزوج مستريحا وتنجب مستريحا ..انتظر وخد بالاسباب . عاوز تتجوز انتى حر لكن تحمل مسؤولية بيتك لان الرئيس والله لن يعمل بدلا منك ..ناقص كمان يطبخ ليكم ؟؟ ياعم روح اسعى اشتغل اى حاجة ..اعمل اى شئ لكن المهم لاتجلس ..عارف لو لم تجد عملا اذهب بالسنارة لاقرب نهر اصطاد نصف كيلو سمك او كيلو سمك ستفيد نفسك والبلد يعنى اطعم نفسك لاتعتمد على احد .الرئيس يخطط فقط والحمل ثقيل والدولة عميقة اعمق مما يتخيله بشر يا سيدى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة